| Witaj gość , masz 0 nieprzeczytanaych wiadomości | Dziś Paź-19-2017 | Zakwateruj się, odwiedź swoją komnatę lub opuść ją | POCZTA: zaloguj | Komnata Konstanta |
Ankieta
Czy twoim zdaniem nowelki Warhammera będą wydawane w Polsce?

· Tak, jeszcze w tym roku sprawa sie rozwiąże
· Tak, ale to może potrwać jeszcze z rok dwa
· Być może kiedyś ktoś to wyda
· To koniec Warhammera w Polsce

[ Wyniki | Ankiety ]

Głosów: 48

Recenzje: Przygoda w Oku Lasu
piątek, 15 sierpnia 2008 - 11:45

Strona gotowa do druku Wyślij artykuł do znajomych

Po Altdorfie, Middenheim i Nuln nastał w końcu czas na jedno z, moim zdaniem, najciekawszych miast Imperium - Talabheim. Niezwykła metropolia otoczona ścianami krateru - będącego pozostałością, jak podają legendy, po upadku smoka którego ubił niegdyś sam Tall. Miasto z tak rozległym wachlarzem możliwości, miejsc i ludzi, że wręcz grzechem byłoby nie zagranie w nim przygody.

  Zamek poleca:




Dodatek "Groza w Talabheim" dzieli się, tak jak wszyscy jego poprzednicy, na część opisu miasta oraz na przygodę. Po przebrnięciu przez 104 strony dodatku wiemy więc praktycznie wszystko o Oku Lasu co wiedzieć powinniśmy, a może nawet i więcej. Samo miasto opisane jest na 34 stronach, co jest porównywalne z poprzednimi dodatkami tej linii. Wiele natomiast o Talabheim dowiemy się jeszcze z samej przygody.

Przyznam, że brakuje mi jakoś we wszystkich „miejskich dodatkach” poglądowej mapy Imperium z zaznaczeniem danej lokacji, aby czytelnik który w danym momencie nie ma dostępu do Dziedzictwa Sigmara czy Podręcznika mógł szybko przyswoić sobie położenie miasta. Doskonale zdaję sobie sprawę, że większość graczy/M.G. z pewnością, jednym tchem wymienią koordynaty każdej mieściny i wsi Starego Świata – myślę tu jednak w tym momencie o początkujących graczach.

Sam dodatek trzyma poziom swoich poprzedników. Znakomite opisy i charakterystyka miasta, jego władz, zakonów, systemu prawnego i dzielnic łącznie z Taalagadem sprawiają, że z każdą kolejną stroną chce się zadzwonić do „kumpli z młotka” i rozegrać przygodę, która właśnie wpadła do głowy - inspirowana opisem miasta. Pobudzające wyobraźnię opisy dzielnic, lokacji i niezwykła historia Talabheim to jedne z mocniejszych stron dodatku. Znakomicie przygotowana została także przygoda, dająca możliwość poznania przez graczy miasta praktycznie od podszewki. Bo oto w mieście-twierdzy, której zdobycie graniczyło zawsze z cudem dzięki ścianie krateru szczelnie opasającej miasto, zaczyna rozprzestrzeniać się zaraza. W ten sposób mieszkańcy stają się więźniami swojej twierdzy, a wróg, w którego istnienie powątpiewano, przygotowuje już kolejny atak, mający na stałe odcisnąć swe piętno w historii Oka Lasu.

Podręcznik godny polecenia. Ci którzy jednak przebrnęli już przez poprzednie „miejskie dodatki” nie znajdą w nim fenomenalnych innowacji – pozostaje on w schemacie swoich poprzedników, trzymając przy tym stały wysoki poziom, zarówno merytoryczny jak i wydawniczy.

Pozostaję w głębokiej nadziei, że nie będzie to jeden z ostatnich dodatków do 2 edycji wydany przez wydawnictwo Copernicus Corporation. Przed nami jeszcze na pewno „Poradnik Staroświatowca”, „Królestwa Renegatów” i „Pokusa Arcylicza”, ale kto i czy otrzyma licencję na pozostałe tytuły linii wydawniczej w Polsce nadal pozostaje niewiadomą. Mam ogromną nadzieję, że pozostanie ona nadal w rękach „fachowców z korporacji”.

:: Sylwester 'orth' Wróbel

Dziękuję wydawnictwu Copernicus Corporation za udostępnienie egzemplarza do recenzji.

Tytuł: Groza w Talabheim
Wersja językowa: polska
Seria: Gra fabularna Warhammer II edycja
104 strony, cz-b, sztywna oprawa
Rok wydania: 2008
ISBN: 978-83-86758-96-8
cena: 45 zł Zamów w sklepie Rebel






















Komantarze
   Zamek Drachenfels
   © 2002-2010 | engine: PN
   support min.: IE5.0 1024x768


realizacja:
orth

:: chemia niemiecka :: nawodnienia ogrodów śląskie :: projektowanie ogrodów śląsk :: zakładanie ogrodów śląsk