Zamek skończył 4 rok życia. Jak w każde urodziny postanowiłem więc wysmażyć mdławy tekst bilansów i strat minionego roku. Będą więc liczby, pochwały, nagany, wzruszenie, gniew, rozpacz i uwielbienie – całkiem jak w rasowym, wenezuelskim tasiemcu. Kto ma odwagę – niechaj przeczyta.

Bractwo Kości

Pierwszego dnia lutego 2002 roku światło dzienne ujrzała, w całej swej bolesności tandety, stronka nieśmiało poruszająca tematykę Warhammera Fabularnego. Był to czas wielkiego zachłyśnięcia się owym mrocznym systemem gry przez moją osobę. Musicie zaś wiedzieć, że były to czasy, kiedy po Starym Świecie już od kilku miesięcy szwędała się, nikomu nieznana wtedy, grupka mordoklepców o dumnej nazwie „Bractwo Kości”. Dziś, po czterech latach, Bractwo szwęda się dalej, a ja mam zaszczyt ciągle należeć do jego grona – jako gracz oczywiście – co więcej moje pierwotne zachłyśnięcie systemem wcale nie minęło. To dzięki nim właśnie – przyjaciołom z sesji Warhammera powstał Zamek, a zaszczepiona pasja gry przekuła się w wiele ciekawych projektów, serwisów, imprez i Sigmar wie co jeszcze. Humor z naszych sesji cytowany jest dziś jako klasyki kfiatków z sesji, a gracze Imperium 2502 klną na wszystkich bogów chaosu po spotkaniu z Bractwem w grze.
Często jestem pytany skąd wzięła się nazwa naszej drużyny. Płatni mordercy? Inkwizycja? Nekromanci? – geneza zaś jest szalenie prosta – mamy otóż bowiem niezwykłą słabość do hazardu i gry w kości…
Dzięki wam chłopaki. Wulu, Quintus, Aman, Lucas, Kurt, Rainer, Wolfgang [hart nie hart – ale zawsze kumpel :)]… To były dobre lata, mam nadzieję, że będzie ich jeszcze więcej.

Zamek

Tak oto powstał Zamek, setki razy przebudowywany, przenoszony z miejsca na miejsce niczym ten Staroświatowy z Gór Szarych. Z miesiąca na miesiąc dobudowywane zostawały nowe baszty, sklepienia, machiny, korytarze… Od ubiegłych wakacji w jednej z wież zamieszkał nawet sam Konstant. Megabajty logów rozmów ludzi, które dotąd się nazbierały zawsze poprawiają mi humor, gdy czytam je na koniec każdego dnia. Konstant – duch szanownego władcy Smoczej Skały zamieszkał na czacie i bałamuci swoją wątpliwą inteligencją ludzi wchodzących do jego komnaty – co ciekawe wielu rozmówców po dziś dzień jest przekonanych, że rozmawiało z żywą osoba.
Na ziemiach Zamku osiedliło się w ostatnim czasie wielu nowych osadników. Mamy Czarnego KrukaCzarną Twierdzę, już niedługo także Zakon Zapomnianej Gwiazdy. Zamek Patronuje też wielu wydarzeniom i projektom jak Wizkon czy magazyn: „Co się dzieje w Kislevie”.
W ostatnim roku powstało wiele nowych podserwisów: MMORPG w świecie Warhammera „Imperium 2502”, Skarbiec FabularnySerwisy Gier onlineKatalog Graczy, czy Serwis Kart Postaci. Ruszyły także sesje onForum, które zrzeszają wielu graczy, warto tutaj wyróżnić projekt „Altdorf 2502” z rozbudowanym systemem lokacji i multisesji.
Ubiegły rok przyniósł nam II edycję Warhammera. Jej pojawienie się wymusiło wprowadzenie delikatnego podziału w serwisie. Niektóre kategorie z materiałami mają więc teraz przedstronę z wyborem właściwej edycji systemu gry.
Serwis od jakiegoś czasu ściśle współpracuje z popularnym sklepem Rebel.pl oraz Wydawnictwem Copernicus Corporation – wydawcą II edycji w Polsce.
Nowe szaty Warhammera spłodziły z pewnością wielu nowych graczy i ożywiły nieco system. To zawsze cieszy i daje nadzieję na ciągły rozwój systemu.

Liczby

W ostatnim roku pojawiło się wiele nowych serwisów, materiałów, odwiedzin, a przede wszystkim graczy. Zamek na dzień 1 lutego 2006 roku posiada 3550 zakwaterowanych użytkowników, 444 materiały do pobrania, a od 4 stycznia 2005 serwis otrzymał 1 414 976 odsłon. Dwa następne miliony odsłon wygenerowały podserwisy Zamku połączone pod jedną domeną sieci fabularny.net. Nowa sieć fabularny.net – której serwis główny ruszy już niebawem, będzie zrzeszać systemy fabularne i ciekawe projekty RPG, fantasy i S-F.
Zamek opublikował łącznie 157 artykułów, na jego forum widnieje zaś 9930 waszych postów. Jak podają wyliczenia najwyższa odwiedzalność Zamku występuje w piątki między godziną 15:00 a 16:00.
Konstant zapisał w swoich dziennikach 22 328 928 linii rozmów i dyskusji…

Przyszłość

Zamek brnie ciągle do przodu przez niewzruszony realizm i szarość bytu codziennego. Przesłaniem serwisu jest propagowanie systemu i rozwijanie pasji graczy. Choć otrzymywałem wiele propozycji, pomysłów i sposobów rozkręcenia adresu – Zamek pozostał w swojej pierwotnej formie. Nie znajdziecie więc w nim kart do D&D, kodów na nieśmiertelność do Simsów, ani porno tapet na komórki. Reklamy które pojawiają się na Zamku, a są niezbędne do uregulowania opłat za serwery i domeny – są ściśle dobierane, tak aby nie naruszały charakteru serwisu – w znacznej części są to obiekty wykonywane własnoręcznie pod design strony. Żadna część Zamku nie jest też płatna – choć nie raz stawałem przed obliczem wprowadzenia opłat SMS za pobierane materiały etc. Udało mi się jednak wyżonglować środkami wprowadzając takie serwisy jak gry.fabularny.net, skarbiec.fabularny.net czy imperium.fabularny.net
Rosnący ruch i ilość serwisów sprawiła, że z końcem stycznia dokonałem zakupu nowego, większego serwera, pozwoli to na sprawniejszą obsługę mechanizmów, zwiększenie szybkości ładowania, downloadu oraz da miejsce na budowę nowych serwisów. Wraz lutym przedłużone zostały także domeny Zamku i Sieci na kolejny rok.
Przyszłość zapowiada się więc ciekawie, zwłaszcza, że napędzana jest siłą ukazujących się ciągle dodatków nowej edycji.

Na zakończenie [o ile ktokolwiek dotarł do tego miejsca] chciałbym jeszcze podziękować paru osobom, które przyczyniły się do rozwoju Zamku, służąc pomocą medialną, radą, rozmową, materiałem, wiedzą a czasem kopem w moja zapyziałą dupę.

Blacksworsman i Ariena, Wilkołak, Zedd, Jaracz, Gregory [Valdis :)], Fratus, Xarandil, Xary, Gaweł, Aradesh, Raziel, Pyza, Damian, Dauthi Lemurr, Arkamins, Ka.Ro, Nathaniel, th3mon, Furiath, Mikel, Nagash, Jeremiasz Kepler, Orfeusz, Wolmar, Strachim, Thaumiel

Chciałbym wymienić więcej osób, ale raczej mi się to nie uda, niewymienionych więc z miejsca serdecznie przepraszam… Wszystkich zaś wiernych Sprawie pozdrawiam i życzę jędrności oraz świeżości Wyobraźni która buduje naszą pasję.

Niech wasze miecze pozostaną ostre!
orth

Przeczytaj informacje na temat wysyłania materiałów

Wynik rzutu:

Najczęściej pobierane materiały

# Plik Rozmiar pliku Pobrania
1 karta postaci 3 MB 4197
2 karta 2ed drachenfels 3 MB 3567
3 altdorf_night 4 MB 3525
4 Zapłata 54 KB 3188
5 BookOfRats 1 MB 2999

Najwyżej oceniane materiały