o Altdorfie, Middenheim i Nuln nastał w końcu czas na jedno z, moim zdaniem, najciekawszych miast Imperium – Talabheim. Niezwykła metropolia otoczona ścianami krateru – będącego pozostałością, jak podają legendy, po upadku smoka którego ubił niegdyś sam Tall. Miasto z tak rozległym wachlarzem możliwości, miejsc i ludzi, że wręcz grzechem byłoby nie zagranie w nim przygody.

Dodatek “Groza w Talabheim” dzieli się, tak jak wszyscy jego poprzednicy,             na część opisu miasta oraz na przygodę. Po przebrnięciu przez 104 strony dodatku wiemy więc praktycznie wszystko o Oku Lasu co wiedzieć powinniśmy, a może nawet i więcej. Samo miasto opisane jest na 34 stronach, co jest porównywalne z poprzednimi dodatkami tej linii. Wiele natomiast            o Talabheim dowiemy się jeszcze z samej przygody.

Przyznam, że brakuje mi jakoś we wszystkich „miejskich dodatkach” poglądowej mapy Imperium                  z zaznaczeniem danej lokacji, aby czytelnik który w danym momencie nie ma dostępu do Dziedzictwa Sigmara czy Podręcznika mógł szybko przyswoić sobie położenie miasta. Doskonale zdaję sobie sprawę, że większość graczy/M.G. z pewnością, jednym tchem wymienią koordynaty każdej mieściny i wsi Starego Świata – myślę tu jednak w tym momencie o początkujących graczach.

Sam dodatek trzyma poziom swoich poprzedników. Znakomite opisy                      i charakterystyka miasta, jego władz, zakonów, systemu prawnego i dzielnic łącznie z Taalagadem sprawiają, że z każdą kolejną stroną chce się zadzwonić do „kumpli z młotka” i rozegrać przygodę, która właśnie wpadła do głowy – inspirowana opisem miasta. Pobudzające wyobraźnię opisy dzielnic, lokacji        i niezwykła historia Talabheim to jedne z mocniejszych stron dodatku. Znakomicie przygotowana została także przygoda, dająca możliwość poznania przez graczy miasta praktycznie od podszewki. Bo oto w mieście-twierdzy, której zdobycie graniczyło zawsze z cudem dzięki ścianie krateru szczelnie opasającej miasto, zaczyna rozprzestrzeniać się zaraza. W ten sposób mieszkańcy stają się więźniami swojej twierdzy, a wróg, w którego istnienie powątpiewano, przygotowuje już kolejny atak, mający na stałe odcisnąć swe piętno w historii Oka Lasu.

Podręcznik godny polecenia. Ci którzy jednak przebrnęli już przez poprzednie „miejskie dodatki” nie znajdą w nim fenomenalnych innowacji – pozostaje on                        w schemacie swoich poprzedników, trzymając przy tym stały wysoki poziom, zarówno merytoryczny jak       i wydawniczy.

Pozostaję w głębokiej nadziei, że nie będzie to jeden z ostatnich dodatków do 2 edycji wydany przez wydawnictwo Copernicus Corporation. Przed nami jeszcze na pewno „Poradnik Staroświatowca”, „Królestwa Renegatów”                 i „Pokusa Arcylicza”, ale kto i czy otrzyma licencję na pozostałe tytuły linii wydawniczej w Polsce nadal pozostaje niewiadomą. Mam ogromną nadzieję, że pozostanie ona nadal w rękach „fachowców z korporacji”.

:: Sylwester ‘orth’ Wróbel

Dziękuję wydawnictwu Copernicus Corporation za udostępnienie egzemplarza do recenzji.


Tytuł: Groza w Talabheim
Wersja językowa: polska
Seria: Gra fabularna Warhammer II edycja
104 strony, cz-b, sztywna oprawa
Rok wydania: 2008
ISBN: 978-83-86758-96-8
cena: 45 zł Zamów w sklepie Rebel

Przeczytaj informacje na temat wysyłania materiałów

Wynik rzutu:

Najczęściej pobierane materiały

# Plik Rozmiar pliku Pobrania
1 karta postaci 3 MB 3643
2 karta 2ed drachenfels 3 MB 3236
3 altdorf_night 4 MB 3215
4 Zapłata 54 KB 2701
5 vaevictis 433 KB 2683

Najwyżej oceniane materiały