W podręczniku głównym jak i w bestiariuszu niewiele jest napisane na temat olbrzymich rozmiarów przedstawicieli danego gatunku stworzeń. Zdarzyć się może iż MG może potrzebować tego typu kreatury do swojej sesji. Z pomocą przyjść może m.in. ten tekst.

Stworzenia gigantyczne to głównie zwierzęta. Jak znaleźć wytłumaczenie na powstanie tak wielkich gabarytowo osobników?
– działanie magii
– działanie spaczenia (o którym wiadomo iż ma właściwości mutujące)
– krzyżowanie się gatunków
– nie odkryte dotychczas gatunki

Mistrz gry powinien unikać tworzenia olbrzymich rodzajów gatunków zwierząt (i innych stworzeń) które już są gabarytowo sporej wielkości. Generalnie olbrzymie rodzaje stworzeń powinny ograniczyć się do:
– zwierząt (nie większych niż np. dzik lub wilk)
– ptaków
– owadów
– gadów
– płazów
– stworzeń zamieszkujących wody (np. ryby)

W zależności od gatunku, rozmiary osobnika mogą być od kilku do nawet kilku tysięcy razy większe (np. owady) niż w przypadku przedstawiciela tego samego gatunku normalnych rozmiarów. Następuje znaczny przyrost masy ciała, osobnik z reguły staje się bardziej agresywny i odporny na niektóre czynniki psychologiczne (np. strach).

Poniżej przedstawię modyfikację charakterystyk przeciętnego osobnika do charakterystyk odmiany olbrzymiej.

Jeżeli charakterystyk danego stworzenia nie ma w podręczniku głównym lub bestiariuszu, pozostaje nam samodzielne opracowanie charakterystyk olbrzymiego stworzenia.

Modyfikacje cech osobników olbrzymich wynikają z:
WW/US -poprawienie ze względu na lepsze możliwości polowania
K, Odp -poprawione ze względu na zwiększone gabaryty oraz odporność organizmu
Zr – niektórych przypadkach zwiększenie gabarytów może oznaczać utratę możliwości szybkiej reakcji, niekiedy zaś (np. w przypadku węży) poprawę wartości tej cechy
Int, SW, Ogd – niezależnie od wielkości
A – czasem zwiększone (tylko w przypadku agresywnych gatunków)
Żyw – dwukrotne lub trzykrotne zwiększenie tej cechy wiąże się z gabarytami stworzenia
Sz – większe gabaryty oznaczają również przyrost prędkości poruszania się

Pozostałe cechy – bez zmian

Należy zachowywać umiar z tworzeniem pewnych gatunków: nie powinno się raczej spotykać gigantycznych chomików, wiewiórek itp.
Umiejętności i zdolności: jak w przypadku osobnika tego samego gatunku, dodatkowo posiada następujące zdolności i umiejętności:

Umiejętności: przeszukiwanie, spostrzegawczość, tropienie*
Zdolności: broń naturalna, niepokojący*, silny cios, szał bojowy*, wyostrzone zmysły*,

* – 50% szans na posiadanie danej umiejętności / zdolności (lub wg decyzji MG)

Przykład:

Olbrzymi wąż:

Umiejętności: patrz bestiariusz starego świata str. 117 (Żmija leśna) oraz dodatkowo przeszukiwanie
Zdolności: broń naturalna, silny cios, wyostrzone zmysły

Opracował: Cadi
cadra@o2.pl

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Przeczytaj informacje na temat wysyłania materiałów

Wynik rzutu:

Sprawdź wieści z Fabularny.net

Najczęściej pobierane materiały

# Plik Wielkość pliku Pobrania
1 Chronology of Events in Warhammer 113 KB 12266
2 altdorf_night 4 MB 6892
3 karta postaci 3 MB 5768
4 karta 2ed drachenfels 3 MB 4645
5 Zapłata 54 KB 4268

Najwyżej oceniane materiały