GRIMNIR NIEUSTRASZONY

Bóg krasnoludzkich wojowników


Opis: Legenda mówi że Grimnir ochraniał lud krasnoludzki, podczas wielkiej migracji w Góry Krańca Świata przed: gigantami, trolami, smokami i bandami orków. Grimnir jest uosobieniem odwagi i nieugiętości dzielnej rasy krasnoludzkiej, w której jest On czczony przez wszystkich wojowników.

Grimnir jest przedstawiany jako nieustraszony krasnoludzki wojownik z długimi blond (???) włosami i równie długą brodą tego samoego koloru. Nie nosi on żadnej zbroji. Chodzi o gołej klacie. Dzierży on wielki topór, zwany Toporem Grimniego, który teraz znajduje się u Wielkiego Króla Krasnoludzkigo. Grimnir jest również przedstawainy jest Bóg walczący z olbrzymią bestią, albo jako bohater stojący nad "morzem" pokonanych wrogów.

Charakter: Neutralny.

Symbol: Symbolem Grimnira jest stylizowany hełm z rogami lub skrzyżowane topory.

Zasięg kultu: Grimnir jest czczony przez wszystkich krasnoludzkich wojowników w całym Starym Świecie.

Świątynie: Wszystkie krasnoludzkie twierdze mają gdzieś pomnik Grimnira, najczęściej w olbrzymeij sali, gdzie krasnoludowie zbierają się przed bitwą..

Przyjaciele i wrogowie: Kult Grimnira jest nastawiony przyjacielsko do wszystkich krasnoludzkich bogów. Szanuje On wyznawców Sigmara z powodu sojuszu krasnoludzko-ludzkiego z przed tysięcy lat. W stosunku do innych kultów ludzkich jest On obojętny. Kult jest wrogo nastawiony do wszystkich wrogów rasy krasnooludzkiej.

Dni świąt: Świętowany jest dzień zwycięstwa armii krasnoludzko-ludzkiej w wojnie przeciwko goblinom, z czsaów Sigmara Młotodzierżcy. Grimnir jest również czczony co 120 dni. Związane z tym uroczystości obfitują w jedzenie i przeróżne trunki.

Wymagania kultu: Kult Grimnira jest otwarty dla wszystkich krasnoludów o charakterze neutralnym lub dobrym. Jednak każdy krasnolud będący wyznawcą Grimnira musi być dobrze zbudowany i ćwiczyć z bronią każdego dnia. Ażeby odzwierciedlić wagę jaką Grimnir przywiązuje do umiejętności walki, aby stać się kapłanem 1 poziomu postać musi mieć skompletowaną przynajmniej jedną profesję wojownika, albo profesję związaną z walką.

Podstawowe przykazania kultu Grimnira to: kategoryczny zakaz używania broni palnej; zakaz uciekania przed armią goblińską; zasada że lepiej zginąć niż poddać się "zielonoskórym"; obowiązek przyjęcia każdego wyzwania na pojedynek.

Używane czary: Grimnir gardzi magią..

Umiejętności: Umiejętności faworyzowane przez Grimnira zawsze zawierają elementy walki lub siły. Na każdym poziomie postać może wybrać jedną z następujących umiejętności: silny cios, rozbrojenie, bijatyka, itp. Dopuszczalne są też specjalizacje w psosługiwaniu się bronią.

Próby: Próby Grimnira sprawdzać muszą: siłę, odwagę, walkę.

Błogosławieństwa: Błogosławieństwa Grimnira to onajczęściej ofiarowanie którejś z powyższyvh umiejętności albo dodatni modyfikator do siły lub wytrzymałości.

Autor: Nieznay. Tekst ściągnięty z witryny http://www.role-play.uk

Tłumaczenie i uzupełnienie: Thorn


Z zasobów Świątyni Grungniego